سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فن بیان در وکالت

با سلام 

در این قسمت میخوام راجع به فن بیان در وکالت و اثرات و فواید اون صحبت کنم. حتی در مورد مضراتش هم میتونم صحبت کنم. چون اگر وکیل ، مدافع شیطان باشه!پوزخند اون موقع همه چی برعکس میشه. 

اما در حالت عادی میتونم بگم فن بیان در وکالت نقش بسیار کلیدی و مهمی رو ایفا میکنه. وکلا با بیان زیبا و بجای خودشون میتونن از حق دفاع کنن. یک وکیل از دو جهت به فن بیان نیاز پیدا میکنه:

وکیل چه موقع به فن بیان نیاز داره؟

  • هنگام ایراد سخن در جلسه دادگاه
  • هنگام مذاکره با موکل

یک سخنرانی خوب نیازمند دانستن فنون بیان به میزان کافی است. این فنون بیان همانطور که در این مقاله بارها بدان اشاره شده است آموختنی است. با انجام تمرینات و در طول زمان میتوان این فنون را به خود اضافه کرد و به یک سخنران خوب تبدیل شد

مورد دوم زمانیه که وکیل میخواد با موکل خودش صحبت کنه. اگر موکل رو یک مشتری در نظر بگیریم برای مذاره قیمت به فن بیان نیاز دارد.  زمانی که وکیل به موکل خود قوانین را توضیح میدهد، این قوانین فن بیان است که به کمک او می آید.  قوانینی که هر کدام یک تکنیک هستند و تمرینات خود را دارند و وقتی آموخته میشوند زیبایی خود را نشان میدهند.

قوانین فن بیان

قوانین فن بیان مانند قوانین موسیقی هستند:

  • ریتم
  • ملودی
  • اکسان
  • کوک

صدای هر کس چه وکیل چه قاضی چه کسی که مشاور حقوقی است چه کسی که در تلویزیون یا رادیو کارشناس حقوقی است، همه و همه باید از قوانین فن بیان پیروی کنند تا بتوانند حق مطلب را ادا کنند.

تمرینات وکیل و قاضی

اگر میخواهید فن بیان را تمرین کنید باید مانند بازیگران تمرین کنید. باید بتوانید نقش یک وکیل را خوب بازی کنید. همان فنونی که بازیگران می آموزند را بیاموزید و زیبا دیالوگ بگویید. با این تفاوت که این دیالوگ را در دنیای واقعی میگویید. برای رسیدن به این مقصود باید تمرین کنید:

تمرینات وبلاگ زیر میتواند برای شما مفید باشد

تمرینات فن بیان

با تشکر 

خدانگهدار