سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چقدر فن بیان را تمرین کنیم ؟

مدت زمان تمرین فن بیان

با سلام و عرض ادب. خیلی خلاصه باید بگم که حداقل باید 3 سال روزی نیم ساعت فن بیان را تمرین کنیم تا نتیجه بگیریم. خیلی خلاصه و یهویی این مطلب رو عنوان کردم امیدوارم کسی شوکه نشده باشه. بله حداقل 3 سال وقت لازم است. لازم است بدانید که پیشرفت در فن بیان به تدریج حاصل میشود و در تمام این مدت باید تمرین کرد. اگر میخواهید در عرصه کتاب صوتی ، مجریگری ، سخنارنی و بازیگری یا هر عرصه دیگر به یک حرفه ای تبدیل شوید درست مانند همه حرفه ای ها باید سالهای زیادی را به کسب تجربه و تمرین اختصاص دهید.

تمرین روزانه فن بیان

روزانه حداقل 30 دقیقه و حداکثر 2 ساعت تمرین کنید. یادتان باشد که بایستی همه تکنیک های فن بیان را با هم تمرین کنید تا نتیجه اثر بخشی بگیرید. برای یادآوری تکنیک های بیان مقالات دیگر وبلاگ را مطالعه بفرمایید یا از وبلاگ های آموزش فن بیان دیگر کمک بگیرید. یکی از آنها را ما به شما معرفی میکنیم که با کلیک بر روی لینک قرمز رنگ قبلی میتوانید وارد وبلاگ مورد نظر شوید.

به طور خلاصه و برای مرور این تکنیک ها که هر روز باید تمرین شوند عبارتند از:

  • زیر و بمی
  • سرعت بیان
  • تاکید
  • طنین صدا
  • تنفس دیافراگمی
  • احساس و لحن

تکنیک های فوق را باید جداگانه تمرین کنید و سپس آنها را با هم بیامیزید تا نتیجه بگیرید

تمرین بلند مدت فن بیان

همین روند را بایستی در بلند مدت نیز ادامه بدهید. هیچ روزی دست از تمرین کردن نکشید. حتی اگر شده نیم ساعت یا یک ربع تمرین کنید ولی اینطور نباشد که اصلا تمرین نکنید. ذره ذره بر مهارت های خود اضافه کنید تا بعد از چند سال به یک استاد تبدیل شوید.

امیدوارم که این مقاله تا حدی تونسته باشه قضیه مدت زمان تمرین فن بیان رو براتون روشن کرده باشه. 

نابرده رنج گنج میسر نمیشود

دوستتون دارم و تا مقالات بعدی ازتون خداحافظی میکنم.