سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه احساس را بیان کنیم

احساس در فن بیان

با سلام به همه هنرجویان عزیز. در این قسمت راجع به احساس صحبت خواهیم کرد. جالبه که بدونید احساس خودش یک تکنیک در فن بیان محسوب میشه که اگه رعایت بشه کلام خیلی زیبا و دلپذیر میشه و اگه رعایت نشه کلام مصنوعی و باور ناپذیر جلوه میکنه. بنابراین لازمه که این تکنیک رو هم تمرین کنیم تا یاد بگیریمش.

هر کلمه ای احساس مخصوص به خودش رو داره. مثلا کلمه ترسیدم ، احساس ترس رو هم باید در خودش داشته باشه. یا کلمه درد ، بهتره که حاوی احساس درد هم باشه وقتی که بیان میشه. برای مثال وقتی میگین سوختم اگر احساس سوختن رو نداشته باشین کسی سوختن شما رو باور نمیکنه.

تمرین احساس

متن زیر را بخوانید: 

"دلم میخواست وقتی خونه میخره خوشحالیشو ببینم"

وقتی متن بالا را میخوانید هر بار که به کلمه "خوشحالیشو " میرسید، سعی کنید این کلمه را با حس خوشحال تری بخوانید. این کار را چندین بار تکرار کنید. صدای خود را ضبط کنید و ببینید که میزان خوشحالی شما روی این کلمه در هر بار چقدر تغییر کرده است.

این تمرین را با جملات دیگر و روی کلمات دیگر که حاوی احساسات مختلفی هستند تکرار کنید. بعد از مدتی تمرین کم کم توان ابراز احساس شما افزایش میابد. صدای ضبط شده در اولین روز تمرین را نگه دارید تا بعد از مدتی با صدای جدید مقایسه کنید و میزان پیشرفت خود را بسنجید.

در نهایت شما باید این توان را پیدا کنید که تک تک کلمات جمله را با احساس مخصوص به آنها بخوانید و هیچ جمله ای را خالی از احساسی که دارد بیان نکنید. همچنین برای انجام تمرین و مطالعه بیشتر میتوانید روی این لینک کلیک فرمایید:  ابراز احساسات در گویندگی و فن بیان 

لطفا اگر این آموزش ها براتون سودمنده برامون بنویسید و نظرتون رو راجع به تمرین ها و آموزش های این وبلاگ بگید. بی شک نظرات شما است که به ما انگیزه میده که براتون مقاله بنویسیم.

با تشکر از حضور شما 

خدانگهدار